Co všechno e-mail marketing dokáže?

Jak jsem zmínil v minulém článku, e-mail marketing není jen newsletter.

E-mail marketing je primárně o komunikaci s uživateli a o budování důvěry se zákazníky.

Může tedy (mimo obecně známého newsletteru) plnit celou řadu dalších funkcí, pojďme se na některé zajímavé podívat…

Informujte odběratele o ZAJÍMAVÝCH novinkách

Můžete svým odběratelům zasílat zajímavé novinky a informace z oblasti vašeho podnikání. V každém oboru podnikání se něco děje a je zde velká pravděpodobnost, že to bude některé uživatele zajímat.

Pozor – nepleťte si tuto komunikaci s všudypřítomným “Pro novinky zadejte e-mail”. Toto je jen ohraná fáze, která ve skutečnosti znamená “Dej nám e-mail a my tě budeme bombardovat produkty”.

Vzdělávejte zákazníky, jak s produktem pracovat

Máte SaaS aplikaci (webovou službu, do které se lidé registrují a třeba za ní i platí)? Pak e-mail je ideálním kanálem pro komunikaci. Ukažte uživatelům, jak mohou s aplikací pracovat a jak z ní vytěžit maximum. Dosáhnete tím toho, že si větší část lidí vaši aplikaci oblíbí, budou ji více používat a tudíž s největší pravděpodobností budete mít i více platících zákazníků/uživatelů. Můžete také posílat e-maily v reakci na jejich chování v rámci aplikace a bez nadsázky je aplikací provádět “za ručičku”.

Máte e-shop? Můžete po nákupu uživatelům poslat návod na to, jak se zakoupeným produktem pracovat a jak se o něj starat. Do série těchto e-mailů můžete uvést i další doplňkové produkty, které uživateli práci usnadní (pomohou mu snáze/rychleji/efektivněji vyřešit jeho problém).

Vzdělávejte potenciální zákazníky, kteří neví, co vlastně potřebují

Další variantou může být také vzdělávání potenciálních zákazníků před koupí specifického produktu. Co když člověk potřebuje něco, co nikdy dříve nenakupoval? Nejspíš nebude mít úplně jasno v tom, který ten produkt přesně potřebuje.

Připravte jim rychlokurz, ukažte jim porovnání produktů a proveďte jej výběrem tak, aby si nakonec koupil to, co mu opravdu pomůže s řešením jeho problému.

Udržujte se v paměti svých zákazníků

E-mail marketing je skvělý v tom, že se můžete svým potenciálním zákazníkům neustále připomínat. To má za následek to, že ve chvíli, kdy bude zákazník potřebovat váš produkt, vzpomene si nejdříve na vás.

Opět ale pozor na “styl“ e-mailingu “Pro novinky zadejte e-mail. Neustálým nabízením irelevantních produktů uživatele jen naštvete a ten si u vás už z principu nic nekoupí.

Pomáhejte odběratelům řešit předpokladatelné problémy

Dokážete-li odhadnout cestu potenciálního zákazníka, pak dokážete odhadnout i problémy, kterým bude s největší pravděpodobností dříve či později čelit.

Pokud dokážete ve svých e-mailech tyto problémy adresovat a uživatelům nabídnout řešení a návod, jak se s nimi vyrovnat nebo jak se jim vyhnout, budou vám za vaše e-maily vděční.

A nejen vděční, často tak můžete předejít požadavkům na vrácení peněz (pokud nabízíte tyto podoby garance).

A budou vám důvěřovat…

Připomeňte nákup

Pokud prodáváte spotřební zboží, které musí zákazník opětovně nakupovat, nejen, že je to pro něj relevantní zpráva, ale nezřídka to opravdu ocení.

Neradi zjišťujeme, že nám došlo něco, co potřebujeme právě teď v danou chvíli…

Nebo máte pneuservis a víte, že v konkrétním časovém úseku všichni svá auta přezouvají a je tudíž velmi obtížné si domluvit termín? Informujte své zákazníky a motivujte je k tomu, aby si domluvili přezutí v čas. Budete lépe všechno stíhat a vaši zákazníci budou spokojení (co si budeme vykládat, typicky přezutí pneumatik řešíme všichni na poslední chvíli).

Závěrem…

Pomáhejte.

A ještě jednou… Pomáhejte...

Možností, jak využít e-mail marketing pro dobro vašich odběratelů, je bezpočet.

Nejdůležitější je uvědomit si, že e-mail marketing není o posílání reklamních newsletterů nabitých produkty, ale o komunikaci se zákazníky. Není zdaleka nemožné připravit takovou e-mailovou komunikační strategii, kdy odběratelům nebude připadat, že s nimi komunikuje stroj.

Nezřídka se mi stává, že lidé na mnou připravené e-maily odpovídají a ani netuší, že e-mail odešel automaticky.

Jde to, jen nad tím musíte trošku přemýšlet 😉

Komentáře

    Přidat komentář

    * Nezapomeňte na povinné pole.