Content upgrade, jak skvěle funguje a na co si dát pozor

Content upgrade, neboli rozšíření obsahu je jedna z technik pro získávání nových kontaktů do databáze, nebo segmentaci stávajících.

A funguje naprosto báječně!

Jak? Jednoduše – pro jakýkoli obsah, který publikujete zdarma (ať už se jedná o článek, video, e-book, živou přednášku a podobně), připravte nějaký další obsah, který již nabídněte za e-mailovou adresu.

Typickým příkladem jsou mé prezentace na různých větších či menších konferencích, kdy na konci svého povídání zmíním bonusové materiály, které jsem pro účastníky připravil. Ti, kdo o tyto bonusové materiály mají zájem, mohou na mém webu zadat svou e-mailovou adresu a já jim materiály zašlu.

Jak na rozšíření obsahu a získávání kontaktů na živé akci

Příklad rozšíření obsahu a budování databáze – bonusové materiály po živé přednášce

 

Dalším příkladem, přímo na webových stránkách, může být článek na konkrétní téma a jako bonusový obsah můžete nabídnout například checklist, na co by uživatel neměl zapomenout, nebo videonávod, jak si vše bez problému nastavit, a podobně.

Příklad získávání kontaktů díky content upgradu v článku

Příklad rozšíření obsahu a budování databáze – článek.

 

Jak jsem zmínil již výše, kromě samotného budování databáze, lze velmi efektivně content upgrade využít i pro segmentaci.

Například, pokud si chcete zjistit, koho by z vaší databáze zajímal e-mail marketing, můžete připravit článek o e-mailingu, vytvořit k němu nabušený bonus a rozeslat informaci o novém článku na svou databázi.

Ti, kteří si článek přečtou a stáhnout si váš bonus, mají zaručeně zájem o informace týkající se e-mail marketingu. Můžete je sice vyhodnotit i na základě samotného prokliku z e-mailu, to už bych ale zacházel příliš do detailů a o tom tento článek není, možná jindy…

Co je ale ještě velmi důležité je, že pokud připravíte chytrou navazující komunikaci, může se vám dařit velmi šikovně konvertovat lidi z content upgradu přímo k zakoupení produktu. Víte totiž přesně, co dotyčného zajímá, a komunikujete s ním v pravou chvíli (teď projevil zájem).

Na co si dávat pozor

V posledních měsících, kdy jsem se do content upgradů opravdu zamiloval, jsem si ale povídal s mnoha lidmi a bavili jsme se o specifických technikách. Jednou z nich je například skrytí obsahu (například závěru nebo části článku), který otevřete čtenáři poté, co vám dá svou e-mailovou adresu a souhlas se zasíláním obchodních sdělení.

Toto skrytí obsahu lze připravit pomocí různých pluginů nebo kódů, které dáte do článku, typickým příkladem může být třeba plugin Content Locker od Optinmonster.

Content Locker od Optinmonster.

Content Locker od Optinmonster

 

Nikdy jsem tento způsob neměl příliš v lásce. Proč? Z jednoduchého důvodu – uživatel chce informace a vy jej tlačíte do něčeho, co původně pravděpodobně nechtěl udělat.

Pokud mu ale nabídnete bonusový obsah, něco navíc, něco dalšího, něco užitečnějšího, pak samotné rozšíření obsahu jen logicky navazuje na samotný článek a je zcela nenásilné.

A dnes se mi to potvrdilo ještě z dalšího pohledu – Google nějakým způsobem potlačuje stránky, které sice relevantní obsah na stránce mají, ale je uživatelům nějakým způsobem skryt.

Děkuji tímto Pavlovi 🙂


Google to dělá proto, aby neštval své uživatele, pokud je totiž hledaná fráze na stránce, ale uživatel ji nenajde, protože by nejdříve musel vyplnit formulář, pak to může návštěvníka frustrovat. A to se Googlu samozřejmě nelíbí.

Jak se k tomu tedy postavit?

Raději dělejte to, co dělám já ze všeho nejraději – připravte další, prémiový, super-hodnotný obsah, který bude na článek/informace logicky navazovat, rozšiřovat je, nebo jinak uživateli pomůžu v dosažení nějakého cíle.

Tento obsah nabídněte buď ke stažení, nebo na skryté stránce, která se zobrazí až po vyplnění formuláře, ale nebude ji indexovat Google, nebo nějakou podobnou alternativu.

Nesnažte se ale něco slibovat a ještě před splněním slibu chtít, aby vám uživatel zaplatil (e-mailovou adresou).

Jaké zkušenosti máte s content upgrady – rozšířením obsahu vy?

Komentáře

  • Silvio 26.08.2016 11:36

    vynikajúci článok, Jakube! len tak ďalej. ja som získal veľa skúseností s content upgrademi pri ich dizajne a stratégii na blogu akozbalit.sk
    môžeš z tejto témy urobiť aj sériu článkov, lebo je to podľa mňa budúcnosť zberu emailov. Content upgrade je OVEĽA menej invazívny a ofenzívny ako globálne popup okno (okamžite sa zobrazujúce) Z mojej skúsenosti VEĽMI odporúčam dávať do CU (content upgrade) aj UTM parametre.
    Moja otázka – koľko content upgradov odporúčaš – napr. nejaký pomer k počtu slov? Ja uvažujem o pomere 500 slov contentu na 1 CU, čiže pri rozsiahlom dlhom článku poskytnúť visitorovi aj 3 možnosti stiahnuť si CU.

Přidat komentář

* Nezapomeňte na povinné pole