Co je e-mail marketing

Nesetkali jste se ještě s pojmem e-mail marketing? Nedělejte si starosti, vše si vysvětlíme...

E-mail marketing je hormadné rozesílání komerčních i nekomerčních zpráv e-mailem. E-maily se rozesílají na seznam e-mailových adres, jejichž majitelé nám dali k zasílání obchodních sdělení svůj souhlas. Pomocí moderních systému pro správu e-mailového marketingu jsme schopni s uživateli, kteří nám dali svůj souhlas, dále pracovat.

Můžeme je třídit do skupin podle jejich preferencí, zájmů, potřeb a dalších charakteristik tak, abychom jim zasílali co nejrelevantnější e-maily, které je budou zajímat. Právě to, že nám uživatel dá svůj souhlas a že s uživateli dále pracujeme, dělá e-mail marketing jedním z nejefektivnějších nástrojů internetového (online) marketingu.

E-mail marketing je nástrojem přímé komunikace se zákazníky, skrze e-mail se tedy snažíme v komunikaci se zákazníkem co nejvíce přibližovat komunikaci "jeden na jednoho". Přestože komunikace "jeden na jednoho" je v případě větších podniků velice obtížná a drahá, správným přístupem se jí lze alespoň přiblížit (a tak dosáhnout vyšších zisků).

Představte si, že hovoříte ke stovce lidí, kteří jsou totálně odlišní - mají různá zaměstnání, různé příjmy, různé zájmy, někteří bydlí v bytě, jiní mají dům se zahradou, někteří z nich mají rodinu, jiní žijí sami, některé baví dělat si doma všechno sami, jiní si raději najmou profesionála, někteří mají rádi filmy, jiní raději jdou na procházku, a tak dále...

Zkuste si připravit takovou nabídku produktů ze svého portfolia, která zaujme každého z nich... Hádáte správně, v drtivé většině případů je to prakticky nemožné... Pokud však budete dělat e-mail marketing správně, jste schopni každému poslat právě takovou nabídku, která pro něj bude ta nejvhodnější, a to je to, co dělá e-mailing tolik efektivním nástrojem...

Přečtěte si také Proč je e-mail marketing tak efektivní