Proč je e-mail marketing tak efektivní?

O e-mail marketingu se hodně mluví a na mnoha webových stránkách i v nejrůznějších analýzách se dočtete, že patří mezi nejefektivnější online marketingové nástroje. Proč tomu tak je? E-mailing už ze své samotné podstaty, kterou je co nejbližší komunikace (přibližující se komunikaci "jeden na jednoho"), otevírá dveře tomu, aby vaše zpráva dorazila těm, kteří o ni mají zájem.

Fakta o e-mail marketingu:

  • Na každý jeden dolar, investovaný do e-mail marketingu, je návratnost 44,25 dolarů.
  • 44% odběratelů e-mailů udělalo za poslední rok alespoň jeden nákup na základě propagačního e-mailu.
  • 7 z 10 odběratelů použilo v posledním týdnu kupón nebo slevu z propagačního e-mailu.
  • 82% lidí potvrdilo, že otevírají e-maily s obchodním sdělením

(Zdroj: Salesforce)

Podívejme se blíže na některé nepřehlédnutelné výhody e-mail marketingu:

  1. Pokud máte zákazníka ve své databázi, nemusíte už pracovat na jeho "získávání". Získávání zákazníků a navedení jich k nákupu je mnohem dražší, než  udržovat kontakt se stávajícími zákazníci a těm prodávat opakovaně.
  2. Zákazníkům, kteří nás znají a kteří u nás již nakoupili, také nemusíme nabízet tak vysoké benefity v rámci boje s konkurencí, stávají se z nich loajální zákazníci.
  3. Loajální zákazníci nejsou tolik citliví na cenu, vidí hodnotu.
  4. Loajální spokojení zákazníci nás doporučí dále.

Mezi další výhody e-mailingu, tentokrát z pohledu provozovatele, jsou:

  1. Efekt e-mail marketingu se projeví takřka okamžitě po spuštění kampaně.
  2. E-mail marketing patří k méně nákladným nástrojům e-mail marketingu.
  3. Přínos e-mailingu lze velmi snadno a rychle po spuštění sledovat.

Přečtěte si také - Je e-mail marketing vhodný také pro vás?